Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.
Computational simulation of pass rolling
Hacek, Samuel ; Šebek, František (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
This master's thesis reviews possibilities of finite element modelling of pass rolling. Motivation and problem formulation may be found at the beginning of the thesis, followed by definition of system of essential variables. Next chapter describes various methods of rolling as well as the rolling process itself. An emphasis is put mainly on pass roll design. The following part deals with material behavior and its modelling in finite element software Abaqus, which is used in the computational part of the thesis. Multiple models of plasticity are introduced here, as well as damage criteria, used to assess material formability or simulate propagation of ductile damage through the material. Next part is focused on finite element method, specifically its explicit algorithm, later employed in the computational part of the thesis. In the last theoretical chapter, basic principles of photoelasticimetry, a traditional experimental method, are described. These chapters also contain description of simplified finite element analysis and photoplastic experimental analysis of a specific pass rolling problem. Computational model used there served as a basis for the new finite element model, creation of which is the purpose of the following chapter. Two variants of the simplified, previously used computational model were recreated as well. Structural analyses were carried out using the three created models and various results were evaluated. Summary of obtained results and their comparison to original computational and experimental results follows. Discussion of the results and evaluation of usability and reliability of individual computational models form conclusion of the thesis.
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Porovnání analytického a numerického řešení vzpěrné stability profilu z hliníkové slitiny
Bolek, Robert ; Šebek, František (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řešením vzpěrné stability tenkostěnného profilu, vyrobeného z hliníkové slitiny Al 6061.T6. Řešení je provedeno analytickými a numerickými metodami. K numerickému řešení byl využit program Abaqus, fungující na bázi metody konečných prvků. Cílem bylo zjistit maximální zatížení profilu různymi metodami, s jejich následným porovnáním a zhodnocením podle přesnosti, univerzálnosti a časové náročnosti jednotlivých metod.
Vliv nastavení a konfigurace rovnačky na výsledky simulace kosoúhlého rovnání
Ščerba, Bořek ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Doposud prováděné výpočty týkající se procesu rovnání tyčí s kruhovým průřezem na kosoúhlých válcových rovnačkách, buď analytickými metodami nebo pomocí implicitního algoritmu metody konečných prvků (MKP) za použití prutových prvků, jsou efektivní, ovšem obsahují značná zjednodušení. Cílem této práce je proto vytvořit výpočtový model za použití explicitního algoritmu MKP, který umožní modelovat tyč pomocí tělesových prvků bez neúměrného nárůstu výpočetního času, jejichž použití může vést k hlubšímu porozumění procesu rovnání. Následně model verifikovat s použitím rovnacích tabulek výrobce stroje a analýzou procesu kosoúhlého rovnání kvantifikovat vliv nastavení víceválcového rovnacího stoje na výsledky rovnání.
Studium teplotně vlhkostních procesů v konstrukcích moderních dřevostaveb
Dohnal, Jakub ; Hradil, Petr (oponent) ; Straka,, Bohumil (oponent) ; Pěnčík, Jan (vedoucí práce)
V konstrukcích pozemních staveb se velmi často používá dřevo jako stavební materiál, popř. jej lze použít i pro doplňkové konstrukce např. jako obklad, stínící prvky, atd. Nejčastějšími zástupci dřevin, které se nachází v biotopu České republiky je smrk ztepilý (Picea abies L.) a borovice lesní (Pinus sylvestris L.). Dřevo jako stavební materiál je oblíbený jak u architektů, tak i u investorů, kteří si přejí žít ve zdravém a ekologickém prostředí. Dřevěné konstrukce jsou oblíbené i u statiků pro svoje dobré mechanické vlastnosti a nízké hmotnosti, která je však závislá na vlhkosti. Vlastnosti dřeva jsou v každém přirozeném směru rozdílné a je potřeba s tím už v počátku návrhu konstrukce uvažovat. Cílem disertační práce je přispět k popisu chování mechanických charakteristik dřeva při změnách vlhkostních poměrů ve struktuře dřeva. V práci byly pro dosažení cílů použity různé experimentální zkoušky a numerické modelování. Experimentální zkoušky ověřovaly vybrané mechanické vlastnosti při různých vlhkostech vzorků vybraných dřevin. Získané hodnoty byly následně porovnávány s hodnotami dostupnými v odborné a vědecké literatuře, aby mohly tyto hodnoty být následně použity jako vstupní hodnoty do numerických výpočtů. Díky závěrům disertační práce dojde ke zpřesnění výpočtů a dalších analýz.
Porovnání analytického a numerického řešení vzpěrné stability profilu z hliníkové slitiny
Bolek, Robert ; Šebek, František (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá řešením vzpěrné stability tenkostěnného profilu, vyrobeného z hliníkové slitiny Al 6061.T6. Řešení je provedeno analytickými a numerickými metodami. K numerickému řešení byl využit program Abaqus, fungující na bázi metody konečných prvků. Cílem bylo zjistit maximální zatížení profilu různymi metodami, s jejich následným porovnáním a zhodnocením podle přesnosti, univerzálnosti a časové náročnosti jednotlivých metod.
Vliv nastavení a konfigurace rovnačky na výsledky simulace kosoúhlého rovnání
Ščerba, Bořek ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Návrat, Tomáš (vedoucí práce)
Doposud prováděné výpočty týkající se procesu rovnání tyčí s kruhovým průřezem na kosoúhlých válcových rovnačkách, buď analytickými metodami nebo pomocí implicitního algoritmu metody konečných prvků (MKP) za použití prutových prvků, jsou efektivní, ovšem obsahují značná zjednodušení. Cílem této práce je proto vytvořit výpočtový model za použití explicitního algoritmu MKP, který umožní modelovat tyč pomocí tělesových prvků bez neúměrného nárůstu výpočetního času, jejichž použití může vést k hlubšímu porozumění procesu rovnání. Následně model verifikovat s použitím rovnacích tabulek výrobce stroje a analýzou procesu kosoúhlého rovnání kvantifikovat vliv nastavení víceválcového rovnacího stoje na výsledky rovnání.
Computational simulation of pass rolling
Hacek, Samuel ; Šebek, František (oponent) ; Petruška, Jindřich (vedoucí práce)
This master's thesis reviews possibilities of finite element modelling of pass rolling. Motivation and problem formulation may be found at the beginning of the thesis, followed by definition of system of essential variables. Next chapter describes various methods of rolling as well as the rolling process itself. An emphasis is put mainly on pass roll design. The following part deals with material behavior and its modelling in finite element software Abaqus, which is used in the computational part of the thesis. Multiple models of plasticity are introduced here, as well as damage criteria, used to assess material formability or simulate propagation of ductile damage through the material. Next part is focused on finite element method, specifically its explicit algorithm, later employed in the computational part of the thesis. In the last theoretical chapter, basic principles of photoelasticimetry, a traditional experimental method, are described. These chapters also contain description of simplified finite element analysis and photoplastic experimental analysis of a specific pass rolling problem. Computational model used there served as a basis for the new finite element model, creation of which is the purpose of the following chapter. Two variants of the simplified, previously used computational model were recreated as well. Structural analyses were carried out using the three created models and various results were evaluated. Summary of obtained results and their comparison to original computational and experimental results follows. Discussion of the results and evaluation of usability and reliability of individual computational models form conclusion of the thesis.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.